کمپین حفاظت از محیط زیست

دلیل اهمیت کمپین های حفاظت از محیط زیست چیست؟

هرچه مردم در رابطه با اثرات آسیب زای رفتار ما روی محیط زیست بیشتر یاد می گیرند، بیشتر هم تلاش می کنند تا در قبال محیط زیست با مسئولیت‌پذیری بیشتری عمل کنند. حتی افرادی که درک کمتری نسبت به اثرگذاری فعالیت های روزانه ما بر محیط زیست ندارند هم این روزها در حفظ این گنجینه باارزش تلاش می‌کنند.

در کنار تمام تلاش‌هایی که برای حفظ محیط زیست می‌شود، بسیاری از مردم علاقه دارند عضوی از یک کمپین حفاظت از محیط زیست شوند. کار این کمپین‌ها افزایش آگاهی عمومی در رابطه با آسیب های زیست محیطی و چگونگی کاهش آن ها است.

دلیل اهمیت کمپین های حفاظت از محیط زیست چیست؟

کمپین حفاظت از محیط زیست

داده های مطالعاتی نشان داده است که بسیاری از شهروندان مایلند برای کمک به محیط زیست، بیش از حد انتظار عموم فداکاری کنند. حتی در یک مطالعه در آمریکا نشان داده شده است که از هر پنج نفر، چهار نفر حاضرند برای حفظ طبیعت کمتر خرید کنند.

بسیاری از مردم علاوه بر تمایل به فداکردن چیزهایی در زندگیشان به نفع محیط زیست، علاقه دارند عضوی از یک کمپین حفاظت از محیط زیست شوند. کار این کمپین ها افزایش آگاهی عمومی در رابطه با آسیب های زیست محیطی و چگونگی کاهش آن ها است.

 داده های مطالعاتی نشان داده اند که [ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”reg” ihc_mb_template=”1″ ] بسیاری از شهروندان مایلند برای کمک به محیط زیست، چیزهایی را در زندگیشان فدا کنند. حتی در یک مطالعه در آمریکا نشان داده شده است که از هر پنج نفر، چهار نفر حاضرند برای حفظ طبیعت کمتر خرید کنند.

بسیاری از مردم علاوه بر تمایل به فداکردن چیزهایی در زندگیشان به نفع محیط زیست، علاقه دارند عضوی از یک کمپین حفاظت از محیط زیست شوند. کار این کمپین ها افزایش آگاهی عمومی در رابطه با آسیب های زیست محیطی و چگونگی کاهش آن ها است.

با آگاه تر شدن هرچه بیشتر جامعه جهانی، بسیاری از مصرف کنندگان در عادت های بد روزانه شان تجدید نظر کرده اند. آن ها میخواهند تا سهمی در ایجاد تغییرات به نفع محیط زیست داشته باشند. هر کمپین حفاظت از محیط زیست به افزایش آگاهی عموم جامعه در رابطه با آسیب های زیست محیطی و تشویق آن ها به داشتن رفتاری مسئولانه در قبال تغییرات اکولوژیک کمک می کند. 

این رفتارها می توانند شامل خرید کردن با در نظر گرفتن پارامترهای زیست محیطی، معدوم کردن صحیح زباله ها و شرکت کردن در اقدامات سازماندهی شده برای آموزش همگانی موضوعات زیست محیطی باشند.

امروزه شهروندان بیشتری در اقدام برای حفظ محیط زیست مشارکت می کنند

براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ در ایالات متحده آمریکا انجام شده، نشان داده شده است که امروزه اغلب شهروندان خود را ملزم به آگاهی درباره مشکلات زیست محیطی می دانند. با این حال، اکثر مردم معتقدند که سازمان ها باید برای رفع این مشکلات، همکاری بیشتری با مردم داشته باشند.

در واقع، از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر انتظار دارند که شرکت های صنعتی، به اندازه مصرف کنندگان برای برطرف کردن مشکلات زیست محیطی تلاش کنند.

امروزه شهروندان بیشتری در اقدام برای حفظ محیط زیست مشارکت می کنند

هدف اصلی آگاهی زیست محیطی، درک این مسئله است که کارهایی که ما انسان ها انجام می دهیم، چگونه اثر مستقیمی روی وضعیت محیط زیست دارند و تا چه میزان باعث از بین رفتن محیط زیست میشوند.

شهروندان می توانند از طریق شرکت در برنامه های آگاهی زیست محیطی به گسترش آگاهی درباره اهمیت حفاظت از محیط زیست در سرتاسر جهان کمک کرده و زمین را به جای بهتری برای سکونت خودمان و نسل های بعدی تبدیل کنند.

نقش رسانه های اجتماعی در آگاهی رسانی زیست محیطی در مقیاس جهانی

هدف اصلی آگاهی زیست محیطی، درک این مسئله است که کارهایی که ما انسان ها انجام می دهیم

رسانه های اجتماعی به یکی از راحت ترین روش ها برای تبادل اطلاعات تبدیل شده اند. کمپین های حفاظت از محیط زیست برای به کارگیری رسانه های اجتماعی در آگاهی رسانی عمومی، اقداماتی انجام داده اند.

پژوهش ها در رابطه با نقش رسانه های اجتماعی در حفاظت از محیط زیست نشان داده اند که به باور مردم، رسانه های اجتماعی ابزار مؤثری برای آگاهی رسانی گسترده در رابطه با مشکلات محیط زیستی هستند.

به علاوه، داده ها نشان می دهند که بیش از ۶۰ درصد مردم از رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای ارتباط با شرکت های مرتبط با حفاظت از محیط زیست استفاده می کنند. بسیاری از شهروندان مشکلات زیست محیطی را از طریق شبکه های اجتماعی به اطلاع هم دیگر می رسانند.

 درست همانند آتش سوزی های گسترده سال ۹۹ در جنگل های زاگرس که فقط به لطف رسانه های اجتماعی، به ویژه اینستاگرام و تلگرام به اطلاع هموطنانمان در نقاط مختلف ایران رسید. حدود ۲۵ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی از این بسترها برای افزایش آگاهی زیست محیطی استفاده می کنند.

آتش سوزی های گسترده سال ۹۹ در جنگل های زاگرس

در یک مطالعه که به وسیله مرکز پژوهشی Pew در ایالات متحده آمریکا انجام شد، مشخص شد که ۶۳ درصد از کاربران توییتر و فیسبوک، تنها از طریق این شبکه های اجتماعی از اخبار و رویدادها در جهان پیرامون خود با خبر می شوند.

سازمان های فعال در زمینه آگاهی زیست محیطی و کمپین های حفاظت از محیط زیست هم برای انتقال مناسب پیامشان، باید مخاطبشان را شناخته و بدانند که چگونه صدایشان را به گوش مخاطب برسانند.

رسانه های اجتماعی

با استفاده از رسانه های اجتماعی می توان به سادگی پیامی را به میلیون ها انسان فرستاد. اما چالش این است که چگونه در انبوه اطلاعات دیگری که در فضای مجازی منتشر می شود، پیام های زیست محیطی را برجسته کرد.

تنها زمانی می توان آگاهی عمومی از طریق شبکه های اجتماعی را افزایش داد که کاربران در این بسترها، مشارکت فعالی در زیر پست های زیست محیطی و کمپین های حفاظت از محیط زیست داشته باشند. به این معنی که با لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر این پست ها و ارسال آن ها برای همدیگر، پست های زیست محیطی را ترند کنند.

بعضی ها استدلال می آورند که با وجود اینکه رسانه های اجتماعی در به اشتراک گذاری مسائل زیست محیطی و افزایش آگاهی زیست محیطی مؤثر هستند، اما این فعالیت، فعالیتی عملی و واقعی نیست.

هیچ راهی وجود ندارد که ببینیم آیا مردم واقعا همان گونه که در رسانه های اجتماعی نشان می دهند، در خلوت خودشان نیز رفتاری مسئولانه در قبال محیط زیست دارند یا خیر؟ یا اینکه آیا اصلا در آموزش جامعه خودشان در رابطه با مشکلات محیط زیستی ایفای نقش می کنند؟

در هر صورت، تا زمانی که رسانه های اجتماعی بتوانند بحث حفاظت از محیط زیست را داغ نگه دارند، در جهت صحیح گام بر می دارند.

کمپین حفاظت از محیط زیست خود را راه بیاندازید 

کمپین حفاظت از محیط زیست خود را راه بیاندازید

 عضویت در یک کمپین حفاظت از محیط زیست راهی عالی برای انگیزه بخشیدن به خودتان و به دیگران برای اهمیت دادن به سیاره‌مان است. با این حال، بعضی از شهروندان گامی فراتر می گذارند و کمپین حفاظت از محیط زیست خودشان را تأسیس می کنند.

برای اینکار باید روی یکی از مشکلات زیست محیطی مثل بازیافت پلاستیک، تغییرات آب و هوایی یا گرمایش جهانی تمرکز کنید و از شاخه ای به شاخه دیگر نپرید. به علاوه، می توانید از تجربیات کمپین های مشابه استفاده کنید. سپس می توانید دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که شما برای دنبال کنندگان خود همانند یک الگو هستند، پس در هر شرایطی، رفتاری مسئولانه داشته باشید.   

محصولات مرتبط :

مقالات مرتبط :

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

[/ihc-hide-content]

دیدگاه شما

0
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.